
Pattayan suomalainen koulu
Suoraman koulun blogi
Juuson blogi
Lahenjoutsalainen säbämamu Saksassa
Tutustuttuaan tarjontaan porinaryhmät keskustelivat ja kirjasivat ylös piirteitä hyvistä ja huonoista blogipostauksista. Pohdinnoissa tuli esiin mm. seuraavia ajatuksia;
Näiden jälkeen oli aika päästää oppilaat kirjoitushommiin. Pyysimme vähimmäismitaksi 3 tekstikappaletta, yhden kuvan, oikeinkirjoituksen huomioituna, ja mahdolliset lähteet mainittuina. Ryhmät saivat tuottaa tekstiään joko mini-läppärillä, iPadilla, tai omalla puhelimella, ja kaikkia näitä käytettiinkin. Eräs ryhmä käytti puhelimensa puheentunnistustoimintoa hyväkseen, ja korjasi automaation tuottaman tekstin virheet ennen lähetystä. Teksti oli heidän omaansa, jonka lukivat puhelimelle ääneen, ja ohjelma muutti sen tekstimuotoon. Jälleen kerran opettajatkin oppivat jotain uutta...
Mutta se näistä juonnoista, seuraavaksi päästetään oppilaat asiaan!
No comments:
Post a Comment