Tuesday 6 March 2018

Extra! Extra! Read all about it! 5B:n journalistit asialla

5B on opiskellut äidinkielen tunneilla, mitä kaikkea kuuluu lehden toimittamiseen. Ohessa tuotantoa Niittykummun nuorilta journalisteilta - haastatteluja ja artikkeleita liittyen Niittykummun koulun elämään!

****
Maija-rehtorin haastattelu 
Haastattelimme rehtoriamme Maijaa ja hän vastasi näihin kysymyksiin. 
-Onko rehtorin työ haastavaa? 
"Työ on haastavaa, mutta ilman haasteita ei olisi mielekästä tehdä töitä." - Maija 
-Mitä rehtorin työhön kuuluu? 
"Rehtori vastaa aika lailla kaikesta, mutta ei suinkaan tee kaikkea työtä." - Maija 
-Kuinka pitkään olet ollut rehtori tässä koulussa? 
"Noin 10 vuotta." - Maija 
-Mikä olit ennen rehtorin virkaa? 
"Olin luokan opettaja ja juuri ennen rehtorin virkaa olin apulais-rehtori." - Maija 
-Oletko aina halunnut olla rehtori? 
"Olen halunnut työskennellä koulussa, mutta rehtorin työ tuli sitten myöhemmin." - Maija 
-Oletko tyytyväinen tämän koulun toimintaan? 
"Olen. Tämä koulu on monessa asiassa muita kouluja edellä." - Maija 
-Alva, Anna, Laura 

*****

Youtube

Viime viikolla kysyimme noin sadalta oppilaalta katsovatko he youtubea. Noin 70% sanoi katsovansa youtubea. Kun kysyimme olketko kuullut youtube kanavasta Fin videos noin 25-30% vastasivat kyllä. Jos et ole kuullut kanavasta Fin videos hän on oppilas tästä koulusta. Menkää tilaamaan(: 

Anton&Onni

****

Koulun ruoka
Haastattelimme monia ihmisiä, ja kaikki heistä sanoivat, että koulun ruoka on pahaa. Minun mielestäni se on joskus hyvää.

Minun mielestäni kouluun saisi tuoda omat eväät, mutta ongelmana olisi, että ihmiset toisivat epäterveellistä ruokaa, eikä ruoka emännät tietäisi paljonko ruokaa tarvitsisi kokata.

Jesse

*****

Koululaisten elektroniikan käyttö 


Kysyimme 5 luokkalaisilta että paljonko he käyttävät elektroniikkaa esim:puhelin,i pad,tietokone ja televisio. 

Useimmat 5 luokkalaiset käyttävät elektroniikka noin 2-4 tuntia mutta se riippuu päivästä 

Peli rajat 
Suurimmalla osalla ei ole mitään rajoija kauan he saavat käyttää eletroniikkaa.Rajoja oli esim: saa pelata vain teityn määrän aikaa tai vain tiettyinä päivinä saa pelata. 


Milloin alkaa elektroniikan käyttää 

Kysyimme myös mihin aikaan päivästä 5 luokkalaiset alkavat käyttää elektroniikkaa päivssä.Monet aloittivat käyttämään elektroniikkaa päivästä iltaan.

Emma

*****


Urheilua Niittykummussa 


Niittykummussa voi harrastaa monipuolisesti eri urheilulajeja. Niittykummussa on urheilukeskus jossa voi harrastaa esim. Tennistä, jalkapalloa, pöytätennistä, sulkapalloa, juoksua, squashia, sählyä, erilaisia tansseja ja voimistelua, siellä on myös iso kuntosali, sinne on tulossa trampoliinipuisto. Niittykummussa voi myös ulkoilla. Talvisin Niittykummussa voi myös hiihtää ja luistella. Niittykummussa on paljon metsäpolkuja jossa voi juosta ja pyöräillä.

Filip

*****

Jessican haastattelu 


1. Miksi haluat olla opettaja? 
· Mikään päivä ei ole samanlainen, opettaminen on palkitsevaa kun oppilas oppii ja se on tosi mukavaa. 


2. Onko opettaminen helppoa vai haastavaa? 
· Se on haastavaa kun oppilaat oppii eri tavoilla ja on eri tasoisia. 


3. Kuinka pitkän koulutuksen kävit? 
· Kävin viiden vuoden koulutuksen. 


4. Kuinka kauan olet ollut opettaja? 
· Olen ollut opettaja kahdeksan vuotta. 


5. Oletko opettanut muissa kouluissa? 
· Kyllä olen, olen opettanut Skotlannissa ja ruotsinkielisessä koulussa. 


6. Minkä ikäisenä aloit haaveilemaan opettamisesta? 
· Olen alkanut haaveilemaan jo hyvin nuorena. Olen pienenä jo halunnut olla prinsessa tai opettaja. 


7. Mitä aineita opetat? 
· Opetan kaikkea muuta paitsi puutyötä, käsityötä, musiikkia ja saksaa. 


8. Mitä luokkia olet opettanut? 
· Olen opettanut kaikkia alakoulun luokkia. 


Stefania & Elli

****

Otto


No comments:

Post a Comment