Oppilaiden kokemuksia:
- Epämukavuusalueen sietäminen. Tämä lähestymistapa ja työskentelymuoto on meillä vielä hakemassa paikkaansa, ja hiomista löytyy kokoajan. Pitäisi jaksaa sitä tunnetta, ettei itsellä olekaan kaikki pallot hallussa kokoajan. Avoin ja rehellinen kommunikointi korostuu, jotta saadaan varmasti hyvä yhteisymmärrys. (Pätee sekä oppilaisiin että opettajiin)
- Tiedon jakaminen kollegoille - paperilla, sähköisesti, vai sekä että? Ideaalisti toimisimme tietysti suunnittelu- ja tiedonjakotyössä pääasiallisesti sähköisillä alustoilla, mutta näin alkuun paperisesta projektisuunnitelmasta ja ryhmien nimilistasta on ollut hyötyä.
- Yhteinen suunnitteluaika Sannalla ja Marialla koulutuksessa oli parempi kuin sata jänistä. Saatiin aikaa hioa suunnitelmat, luoda Fronter-huone ja kansiot valmiiksi, kyhätä Kahootit, ja pystyttiin tutustumaan eri appeihin ja ohjelmiin. Jos projekti olisi jäänyt sen varaan, että sovimme ehtivämme koulupäivän jälkeen, tai välitunneilla, "sitten joskus" työstämään nämä asiat, ne olisivat kenties vieläkin pahasti vaiheessa. Ja luultavasti meillä ei olisi niin hyvää keskinäistä ymmärrystä siitä mitä projektilta haluamme, saati sitten että voisimme nämä toiveet ja tavoitteet kommunikoida muille.
- Oppilaiden työskentelyä on ollut ilo seurata. Pieni osa ottaa tilaisuuden lusmuiluun tai epäasiallisuuksiin, mutta pääsääntöisesti oppilaat ovat ryhmäytyneet hyvin, ja lähteneet hommiin.
- Ääntä lähtee, mutta aika hyvin pitäytyvät asiassa.
- Oma innostus kasvaa tässä kokoajan. Jos tämä projekti saadaan kunnialla ja hyvin loppuun, eiköhän ensi vuonna oteta avaruus-teemalla toinen vastaava?!
Ensi viikolla jatkuu taas, tavoitteena tarkastella juonikaavioita, ja huomioida tarinan kaaren eri vaiheita eri tavoin.
Täältä tähän taasen,
-Maria
No comments:
Post a Comment