Thursday, 7 April 2016

Projektisuunnitelma

Tässä osa projektisuunnitelmastamme. Jo ensimmäisenä päivänä päätimme vähän hioa sitä ja muokata tuota, mutta hyvin suunniteltu runko on antanut hyvät mahdollisuudet tähän lennosta muokkaamiseen. Kursivoitu teksti viittaa niihin merkintöihin ja muokkauksiin, mihin päädyimme.

Ti 5.4.2016 
- Keynote: Mistä saduista nämä kuvat ovat (katsoimme ja keskustelimme 14 eri sadusta, mitkä olivat tuttuja, ja mitä niistä muistavat)
- Muistellaan tuttuja satuja. Kerro ryhmälle mitä satuja muistat 

Läksynä on ollut tuoda satukirja
- Kootaan satukirjat yhteen eteen, onko samoja, kootaan fyysinen pylväsdiagrammi (kokosimme sadut seuraaviin pinoihin: eläinsadut, ihmiset päähenkilöinä, sienisadut, tietokirjat, satukokoelmat. Kävimme yhdessä diagrammia läpi - mitä satuja oli eniten, ja mitä vähiten, jne.)
- Kerrotaan projektin kulku - 4 viikkoa alkaen tänään, ryhmätyö, sadusta elokuvaksi/kirja/sarjakuva/ äänikirja. Ryhmätyöhön kuuluu välitehtäviä, digitaalisesta projektivihosta (fronter) huolehditaan, ja kaikkien ryhmän jäsenten pitää osallistua tasapuolisesti.
- Musavisa Kahootilla random- ryhmissä
- Jako ryhmiin, onhan Fronter tunnukset kaikilla? Kerro omalle ryhmälle mikä on kenenkin oma lempisatu. Kirjoittakaa vihkoon ja Fronteriin ryhmän ja jäsenten nimet, sekä lempisadut (ei ehditykään tuottaa Fronteriin mitään, mutta jokainen ryhmä löysi reitin sinne)
Valitkaa yksi satu, ja lukekaa. 

- Läksy: Kirjoita ja piirrä oma idea projektin toteutukseen omalle ryhmälle. 

*** 

Eli ensimmäisenä projektipäivänä meillä oli sekä opettajajohtoista, että ryhmän omaa työskentelyä. 





Tutustuimme Kahoot-visaan paremmin, ja oppilaat pääsivät myös näyttämään että osaavat mennä Fronter-huoneeseen, ja oman ryhmänsä kansioon.




Lisäilen tänne kuvia jahka saan niitä muiden opettajien laitteilta itselleni.
Seuraavaan päivitykseen kerron ja näytän, mitä oppilaat saivat Poppletilla ja hula-vanteilla aikaan (toki ei yhtä aikaa...)

-Maria

No comments:

Post a Comment