Ensimmäisten opiskelun lähipäivien jälkeen olen saanut sulatella aikamoista ”digiähkyä” erilaisen
kirjallisuuden ja artikkeleiden lukemisen keskellä. Meille annettiin tehtäväksi tutustua eri
materiaaleihin ja pohtia niiden avulla omaa mielipidettä siihen, onko kouluintoa digitalisaation
avulla?
Erilaisia näkökantoja on esitetty siitä, tylsistyttävätkö nykyiset luokkahuoneet oppilaita ja halutaanko luoda uusia oppimisympäristöjä, koska samalla myös oppilaiden tiedonkäsittelytavat ja oppimistyylit kehittyvät. Digi-huuman keskellä ovat toisenlaisetkin arvot nousseet myös esille, esimerkiksi askartelu, käsityöt ja värittäminen. Jotkut koulut ovat lähteneet kehittämään ajatusta ihan päinvastaiseenkin suuntaan, ei tietokoneita luokkahuoneisiin.
Itse haluan olla mukana kehittämässä kouluihin erilaisia oppimisympäristöjä ja luoda uusia malleja ja ratkaisuja oppilaille, jotta koulussa voisi opiskella erilaisin menetelmin, mm. digitaalisin menetelmin.
Tämän hetkinen satuprojektimme onkin lisännyt digihuumaa ja uusia tuulia opettamisessa ja oppimisessa. Projekti vaatii työtä, mutta sen avulla olemme päässeet kokeilemaan millaista on ilmiöpohjainen opettaminen.
Opiskelussani tulen toteuttamaan vastaavanlaisen projektin ensi syksynä tulevilla kakkosluokillamme kollegoitteni kanssa. Toivon, että hankkeen avulla saamme muitakin innostumaan samantyyppisestä opettamisesta ja voisimme luoda jonkinnäköisen ohjeistuksen tällaisen projektin suunnitteluun ja toteuttamiseen. Osaamme varmasti kertoa kokemustemme pohjalta onnistumiset ja epäonnistumiset ja niiden myötä kehittää ilmiöpohjaista opettamista eteenpäin 😀!!
Image courtesy of bizzuka.com/Paul Chaney |
Erilaisia näkökantoja on esitetty siitä, tylsistyttävätkö nykyiset luokkahuoneet oppilaita ja halutaanko luoda uusia oppimisympäristöjä, koska samalla myös oppilaiden tiedonkäsittelytavat ja oppimistyylit kehittyvät. Digi-huuman keskellä ovat toisenlaisetkin arvot nousseet myös esille, esimerkiksi askartelu, käsityöt ja värittäminen. Jotkut koulut ovat lähteneet kehittämään ajatusta ihan päinvastaiseenkin suuntaan, ei tietokoneita luokkahuoneisiin.
Itse haluan olla mukana kehittämässä kouluihin erilaisia oppimisympäristöjä ja luoda uusia malleja ja ratkaisuja oppilaille, jotta koulussa voisi opiskella erilaisin menetelmin, mm. digitaalisin menetelmin.
Tämän hetkinen satuprojektimme onkin lisännyt digihuumaa ja uusia tuulia opettamisessa ja oppimisessa. Projekti vaatii työtä, mutta sen avulla olemme päässeet kokeilemaan millaista on ilmiöpohjainen opettaminen.
Image By Imgmob.net Powered By TechJell |
Opiskelussani tulen toteuttamaan vastaavanlaisen projektin ensi syksynä tulevilla kakkosluokillamme kollegoitteni kanssa. Toivon, että hankkeen avulla saamme muitakin innostumaan samantyyppisestä opettamisesta ja voisimme luoda jonkinnäköisen ohjeistuksen tällaisen projektin suunnitteluun ja toteuttamiseen. Osaamme varmasti kertoa kokemustemme pohjalta onnistumiset ja epäonnistumiset ja niiden myötä kehittää ilmiöpohjaista opettamista eteenpäin 😀!!
Oman innostuksen keskellä on mukavaa innostaa myös muita.
Digiloikkailemisiin, Sanna
Digiloikkailemisiin, Sanna
No comments:
Post a Comment